• 02 مهر 1403

برگزاری سومین دوره جشنواره تحقیقات برتر سلول‌های بنیادی و خون‌ساز ایران "جایزه پرفسور اردشیر قوام زاده"

برگزاری سومین دوره جشنواره تحقیقات برتر سلول‌های بنیادی و خون‌ساز ایران "جایزه پرفسور اردشیر قوام زاده"

دکتر واعظی، رئیس پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی : با توجه به گسترش سریع مرزهای دانش این جشنواره فرصت مناسبی برای هم افزایی و هم اندیشی متخصصان این حوزه برای دستیابی به آخرین یافته ها در حیطه سلول درمانی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی، سومین دوره جشنواره تحقیقات برتر سلول‌های بنیادی و خون‌ساز ایران "جایزه پرفسور اردشیر قوام زاده" به همت انجمن هماتولوژی و انکولوژی ایران و با همکاری پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و بیمارستان شریعتی دانشگاه علوم پزشکی تهران  پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه 1402 در بیمارستان دکتر شریعتی سالن شهید پیرویان برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر اردشیر قوام زاده ، رئیس جشنواره،  پس از عرض خیر مقدم و تشکر از حضور مدعوین  هدف از برگزاری این جشنواره  را بیان دیدگاه های نوین در خصوص درمان بیماران مبتلا به بدخیمی های خونی  دانست و در ادامه افزود : یکی از استراتژی‌های مهم در درمان سرطان،  ژن درمانی و سلول درمانی با استفاده از  سلولهای CAR-NK، NK و مزانشیمال میباشد که خوشبختانه قابلیت تولید آن در کشور وجود دارد.

در ادامه دکتر واعظی، رئیس پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی ، افزود : با توجه به گسترش سریع مرزهای دانش این جشنواره فرصت مناسبی برای هم افزایی و هم اندیشی متخصصان این حوزه برای دستیابی به آخرین یافته ها در  حیطه سلول درمانی است. وی سپس افزود: پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی سعی بر آن دارد تا در حیطه سلول درمانی  با پایه ریزی مرکز رشد سلول درمانی و تدوین شیوه نامه های مربوطه با بهره گیری از اساتید این حوزه و نیز هم افزایی با شرکتهای دانش بنیان در تحقق اهداف دانشگاه نسل چهارم رسالت خود را ایفا نماید.

سپس دکتر قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر لزوم سرعت بخشی به فعالیت ها و برنامه ریزی ها تاکید کرد و گفت: فرصت ها دائمی نیستند و گردشگری سلامت را مساله مهمی دانست که میتواند منبع درآمد بالایی برای توسعه خدمات دانشگاه باشد. وی در قسمتی دیگر از سخنان خود به اهمیت همکاریهای بین المللی اشاره کرد و عملکرد دانشگاه در حوزه بین الملل را موفق ارزیابی نمود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران سپس نتایج مطالعه سلول درمانی در درمان آرتروز را ارایه نمود.

در ادامه این مراسم سخنرانان مدعو از پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی ، تبریز ، کرمانشاه و شهید بهشتی به بیان فعالیتهای نوآورانه مراکز تحقیقاتی خود پرداختند.

در خاتمه از چهار تن از برگزیدگان این جشنواره با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

کلمات کلیدی