• 02 مهر 1403

بازدید تیمی از معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان از پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی

نشست معاونت پرستاری وزارتخانه با اعضای پژوهشکده

بازدید تیمی از معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان از پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی

دکتر واعظی ضمن استقبال از پیشنهادات، خواهان در نظر گرفتن سختی کار برای پرستاران شاغل در بخشهای پیوند شد و بر لزوم نگاه ویژه وزارتخانه به بخشهای پیوند، شیمی درمانی، و بیماریهای خونی و صعب العلاج تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی، تیمی از نمایندگان معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان در تاریخ دوم اردیبهشت 1402 از بخشهای مختلف پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی بازدید نمودند.

در این بازدید و جلسه ای که با حضور دکتر واعظی ، رئیس پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی ، مترون بیمارستان شریعتی و سرپرستاران  بخشهای مختلف برگزار شد، طرفین به بحث و تبادل نظر پیرامون معضلات و دغدغه های پرستاران شاغل در این بخشها پرداختند. در این نشست دکتر خانعلی، مترون و عضو محترم هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و نماینده معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان، پیشنهاداتی در دو سطح داخلی و وزارتخانه همچون رتبه بندی بخشهای پیوند، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و بسته های خدمتی، تقویت انگیزش در پرستاران با در نظر گرفتن کارانه مناسب و اضافه کاری بر اساس سابقه کاری، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت با هدف ایجاد سانتر آموزشی پرستاری پیوند،  تاسیس انجمن علمی پرستاری پیوند و نیز  تدوین بسته های خدمتی مراقبت از بیماران در منزل ارایه نمود و ابراز امیدواری کرد که رعایت موارد فوق بتواند تا حدودی راهگشا باشد.

در ادامه دکتر واعظی، رئیس پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی،  ضمن استقبال از پیشنهادات ارایه شده، خواهان در نظر گرفتن سختی کار برای پرستاران شاغل در بخشهای پیوند شد و بر لزوم نگاه ویژه وزارتخانه به بخشهای پیوند، شیمی درمانی، و بیماریهای خونی و صعب العلاج تاکید کرد. وی همچنین ضرورت بیان حساسیت ها در میدان را مقدمه ای جهت  تحقق اهداف مورد نظر دانست.

کلمات کلیدی