• 02 مهر 1403

استفاده از فناوری mRNA در درمان سرطان

نشست مشترک پژوهشکده و بنیاد برکت

استفاده از فناوری mRNA در درمان سرطان

نشست مشترک پژوهشکده و بیناد برکت

در این جلسه دکتر واعظی ،رئیس پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سلول درمانی، با اشاره به توفیق قابل توجه شرکت دارو سازی "مدرنا" و " فایزر" در ساخت واکسن کرونا مبتنی بر پلتفرم mRNA و نیز لزوم استفاده از درمانهای نوین علیرغم شیمی درمانی های سنتی و درمانهای هدفمند و حتی ایمونوتراپی بر پایه داروهای جدید به نقش Tumor vaccine و بومی سازی آن همگام و همراه با مطالعات روز تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سلول درمانی نشست مشترکی به میزبانی پژوهشکده و بنیاد برکت برگزار شد.

در این جلسه دکتر واعظی ،رئیس پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سلول درمانی، با اشاره به توفیق قابل توجه شرکت دارو سازی "مدرنا" و " فایزر" در ساخت واکسن کرونا مبتنی بر پلتفرم mRNA و نیز لزوم استفاده از درمانهای نوین علیرغم شیمی درمانی های سنتی  و درمانهای هدفمند و حتی ایمونوتراپی بر پایه داروهای جدید  به نقش Tumor vaccine و بومی سازی آن همگام و همراه با مطالعات روز تاکید نمود.

در ادامه رئیس پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سلول درمانی با توجه به بهره گیری از فناوری mRNA در ساخت واکسن کرونا در دنیا و انجام مطالعات جدید با استفاده از این ظرفیت در درمان سرطان ورود به این حیطه را به عنوان مطالعات مرز دانش و  مبتنی بر نیاز برای مراکز تحقیقاتی پیشرو ضروری دانست. سپس دکتر جلیلی، مدیر عامل شرکت شفا فارمد، با اشاره  به پیشرفت های حاصله در درمان سرطان به دنبال استفاده از واکسن ساخته شده بر مبنای فن‌آوری  mRNAو نیز موفقیتهای به دست آمده در این شرکت در آماده سازی زیرساخت تولید mRNA و ایمن بودن آن در مراحل پره کلینیکال خواستار انجام پروژه های مشترک در بازه زمانی معین و در قالب قراردادهای حقوقی شد. در خاتمه مقرر شد نشست بعدی با حضور کمیته های علمی دو طرف برای شروع همکاری دو جانبه برگزار شود. 

نشست مشترک پژوهشکده و بیناد برکت