• 02 مهر 1403

نشست علمی-تخصصی پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی

نشست علمی-تخصصی پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی

نخستین نشست علمی-تخصصی پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی در زمینه اقتصاد پیوند و سل تراپی برگزار شد

نشست علمی-تخصصی پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی با اساتید دانشکده بهداشت

نخستین نشست علمی-تخصصی پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی با هدف مدیریت صحیح هزینه های پیوند با حفظ کیفیت در ارائه خدمات درمانی با حضور جمعی از اساتید پژوهشکده و دانشکده بهداشت برگزار شد.

نخستین نشست علمی-تخصصی پژوهشکده انکولوژی،هماتولوژی و سل تراپی با هدف مدیریت صحیح هزینه های پیوند با حفظ کیفیت در ارائه خدمات درمانی با حضور جمعی از اساتید پژوهشکده و دانشکده بهداشت در محل ساختمان سل تراپی پژوهشکده برگزار شد.     

در این نشست آقای دکتر واعظی، رئیس پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی، با بیان این مطلب که اکنون بیش از 30 سال از زمان انجام اولین پیوند مغز استخوان در بیمارستان شریعتی می گذرد و سالانه حدود 400 تا 500 پیوند در این مرکز به ثبت می رسد، به اهمیت و جایگاه آن در درمان بسیاری از بیماری های بدخیم خونی و غیرخونی اشاره نمود و تدوین یک برنامه استراتژیک برای مشخص نمودن هزینه های پیوند و سل تراپی، بررسی قیمت تمام شده خدمات آزمایشگاهی و نیز مقایسه آن با تعرفه های مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را یک ضرورت به منظور ادامه ارائه خدمات مطلوب به بیماران نیازمند دانست.

در ادامه دکتر مصدق راد، استاد و هیئت علمی دانشکده بهداشت، ضمن تاکید بر ضرورت صرفه جویی در هزینه ها، خاطر نشان کرد که استفاده از روش های برآورد هزینه اثربخشی و ارزیابی اقتصادی مداخلات درمانی می تواند گامی موثر در تخصیص بهینه منابع و افزایش کارایی و دسترسی به خدمات درمانی باشد که در قالب طرح های تحقیقاتی متعارف و یا طرح پژوهشی ارتباط با صنعت قابل اجراست.

در خاتمه دکتر جان بابایی، استاد و هیئت علمی پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی با اشاره به نزدیک شدن زمان کنگره پیوند مغز استخوان و سلول های  بنیادی  و تخصیص بخشی با عنوان اقتصاد نظام سلامت در حوزه سرطان  در برنامه کنگره، خواستار تدوین و ارائه طرح تحقیقاتی با استفاده از داده های موجود برای مشخص نمودن هزینه تمام شده پیوند، تعرفه موجود و چگونگی نحوه توزیع تختهای پیوند بر اساس نوع پیوندهای انچام شده برای اصلاح تعرفه وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی در سال آینده شد. همچنین مقرر شد که محورهای همکاری در زمینه های فوق با مشارکت دو گروه طی دو هفته آینده عملیاتی شود.

نشست علمی-تخصصی پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی با اساتید دانشکده بهداشت نشست علمی-تخصصی پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی با اساتید دانشکده بهداشت

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *