• 02 مهر 1403

نخستین جلسه بررسی کاربرد هوش مصنوعی در درمان انواع سرطان

نخستین جلسه بررسی کاربرد هوش مصنوعی در درمان انواع سرطان

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی، نخستین نشست پیرامون کاربرد هوش مصنوعی در درمان انواع سرطان با حضور دکتر محمد واعظی ، رئیس پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی، و دکتر کاوه کاووسی ، عضو هیئت علمی گروه بیوشیمی بیوفیزیک دانشگاه تهران، در تاریخ 6 مرداد 1403 و نیز جمعی از اساتید پژوهشکده در دفتر ریاست پژوهشکده برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر محمد واعظی، رئیس پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی، با اشاره به سابقه طولانی این مرکز در پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای درمان بیماران مبتلا به بدخیمی‌های خونی, اختلالات متابولیکی و نقایص ایمنی و نیز حجم بالای داده های مورد نیاز، آن را فرصتی مناسب برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی در این حوزه دانست. در ادامه دکتر کاوه کاووسی، عضو هیئت علمی گروه بیوشیمی بیوفیزیک دانشگاه تهران و مسئول آزمایشگاه سیستمهای پیچیده زیستی، اضافه نمود با بهره گیری از هوش مصنوعی در حوزه علوم پزشکی و سلامت می توان امکانات درمانی و پیشگیری از بیماری ها را بهبود بخشید. وی همچنین افزود که هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار تکمیلی می تواند در آینده در تشخیص، تعیین بهترین روش درمان، پیش بینی پاسخ به درمان، ارائه درمان شخصی تر و پیشگیری از سرطان نقش مهمی ایفا نماید.

در این نشست همکاری های علمی و پژوهشی مشترک در قالب طرح های تحقیقاتی و نیز استفاده از فرصت ها و امکانات مراکز تحقیقاتی دو طرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

کلمات کلیدی