• 02 مهر 1403

سومین نشست از سلسله نشستهای تدوین گاید لاین های ملی به میزبانی پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی برگزار شد.

سلسله نشستهای تدوین گاید لاین های ملی

سومین نشست از سلسله نشستهای تدوین گاید لاین های ملی به میزبانی پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی برگزار شد.

دکتر محمد واعظی، رئیس پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین اظهار داشت : در این جلسه سعی بر آن است تا با رویکردی مشارکتی بتوان چالشهای موجود در گاید لاین های بالینی را شناسایی و ارزیابی نمود و پس از جمع بندی نقطه نظرات حاضرین و اجماع اعضای حاضر در جلسه در خصوص موارد مطروحه توصیه های نهایی در قالب گایدلاین ملی به وزارت بهداشت قابل عرضه گردد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی، سومین نشست از سلسله نشستهای تدوین گاید لاین های ملی با موضوع پیوند سلولهای بنیادی در درمان لوسمی حاد لنفو پلاستیک و لوسمی میلوئیدی حاد با حضور اساتید برجسته در حوزه هماتولوژی، انکولوژی و پیوند سلوهای بنیادی روز پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 در سالن شورا برگزار شد.

در ابتدای این نشست ، دکتر محمد واعظی، رئیس پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی  ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین اظهار داشت : در این جلسه سعی بر آن است تا با رویکردی مشارکتی بتوان چالشهای موجود در گاید لاین های بالینی را شناسایی و ارزیابی نمود و پس از جمع بندی نقطه نظرات حاضرین و اجماع اعضای حاضر در جلسه در خصوص موارد مطروحه توصیه های نهایی در قالب گایدلاین ملی به وزارت بهداشت قابل عرضه گردد. در ادامه دکتر اردشیر قوام زاده ، رئیس انجمن پیوند سلولهای بنیادی خونساز ایران، گفت: تدوین راهنمای ملی بر اساس یافته های نوین باعث کاهش اختلاف دیدگاهها در عملکرد بالینی میگردد و یک الگوی منطقی جهت ارجاع بیماران محسوب می شود. وی در عین حال تشکیل کمیته بین المللی پیوند را یک ضرورت دانست و خواهان شکل گیری آن در کوتاهترین زمان ممکن شد.

در خاتمه، دکتر قاسم جان بابایی، عضو محترم هیئت علمی پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی، ضمن تشکر و  قدردانی از تمامی دست اندرکاران تدوین راهنمای ملی خواهان ارائه مختصری از محتوای مطالب مربوطه درکنگره پیوند سال جاری شد. وی همچنین از برگزاری نشستی مشابه با موضوع ارائه خدمات ناباروری به بیماران پیوندی در آینده نزدیک خبر داد.

در این نشست که بیش از شش ساعت به طول انجامید  در مورد تمامی جنبه های مرتبط با پیوند سلولهای بنیادی خونساز تبادل نظر و رای گیری شد و در قالب گاید لاین به وزارت بهداشت قابل عرضه گردید.