• 02 مهر 1403

تدوین راهنمای ملی درمان لوسمی حاد لنفوپلاستیک بالغین

تدوین راهنمای ملی درمان

تدوین راهنمای ملی درمان لوسمی حاد لنفوپلاستیک بالغین

سمینار تدوین راهنمای ملی لوسمی لنفوبلاستی حاد

نخستین برنامه تدوین گایدلاین های ملی با موضوع درمان لوسمی حاد لنفوپلاستیک بالغین با حضور جمعی از اساتید خون و سرطان بالغین و مسوولین وزارت بهداشت به میزبانی پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی در سالن شورا برگزار شد . در این نشست که بیش از شش ساعت به طول انجامید در مورد تمام جنبه های تشخیص و درمان بیماری لوسمی حاد لنفوئیدی بحث و رای گیری شد و در قالب گاید لاین به وزارت بهداشت قابل عرضه گردید.

نخستین برنامه تدوین گایدلاین های ملی با موضوع  درمان لوسمی حاد لنفوپلاستیک بالغین  با حضور جمعی از اساتید خون و سرطان بالغین و مسوولین وزارت بهداشت  به میزبانی پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی در سالن شورا برگزار شد .

در ابتدای این نشست ، دکتر محمد واعظی، رئیس پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی  ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین اظهار داشت  این جلسه با هدف تدوین گایدلاین لوسمی حاد لنفوپلاستیک بالغین  به منظور درمان استاندارد و یکنواخت در کشور متناسب با شرایط بومی و در عین حال همراستا با آخرین تحولات علمی دنیا برگزار شده و امید است با نگارش راهکارهای اصیل و بومی سازی، ارائه دهندگان خدمات سلامت مناسب ترین تصمیم را برای بیماران اتخاذ نمایند. وی هچنین اظهار امیدواری کرد که درآینده نزدیک  شاهد چنین نشستی برای تدوین  گاید لاین های دیگر در زمینه سرطانهای خونی، پیوند و تومورهای توپر ( سالید تومورها) باشیم.

در این نشست که بیش از شش ساعت به طول انجامید  در مورد تمام جنبه های تشخیص و درمان بیماری لوسمی حاد لنفوئیدی بحث و رای گیری شد و در قالب گاید لاین به وزارت بهداشت قابل عرضه گردید.