• 02 مهر 1403

برگزاری سمینار یک روزه تدوین راهنمای ملی تشخیص و درمان لوسمی میل

سمینار یک روزه تدوین راهنمای ملی لوسمی میلوئیدی حاد

برگزاری سمینار یک روزه تدوین راهنمای ملی تشخیص و درمان لوسمی میلوئیدی حاد

دومین نشست از سلسله نشستهای تدوین گایدلاین های ملی با موضوع لوسمی میلوئیدی حاد با حضور جمعی از اساتید خون و سرطان بالغین و مسوولین وزارت بهداشت به میزبانی پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی در سالن شورا برگزار شد . در این نشست که بیش از شش ساعت به طول انجامید در مورد تمام جنبه های تشخیص و درمان بیماری لوسمی حاد میلوئیدی بحث و رای گیری شد تا در قالب گاید لاین به وزارت بهداشت قابل عرضه گردد.

تدوین راهنمای ملی لوسمی

دومین نشست از سلسله نشستهای تدوین گایدلاین های ملی با موضوع  لوسمی میلوئیدی حاد  با حضور جمعی از اساتید خون و سرطان بالغین و مسوولین وزارت بهداشت  به میزبانی پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی در سالن شورا برگزار شد .

در ابتدای این نشست ، دکتر محمد واعظی، رئیس پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی  ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین با اشاره به مسیر دشوار درمان این بیماری  و معرفی درمانهای نوین اظهار امیدواری کرد تا بتوان با هم افزایی علمی گایدلاین لوسمیمیلوئیدی حاد بالغین را به گونه ای تدوین نمود  که بتوان در درمان استاندارد و یکنواخت در کشور متناسب با شرایط بومی و در عین حال همراستا با آخرین تحولات علمی دنیا از آن بهره گرفت و ارائه دهندگان خدمات سلامت با نگارش راهکارهای اصیل و بومی سازی مناسب ترین تصمیم را برای درمان بیماران اتخاذ نمایند. وی هچنین از تداوم این نشستها در آینده برای تدوین  گاید لاین های دیگر در زمینه سرطانهای خونی، پیوند و تومورهای توپر ( سالید تومورها)خبر داد.

در این نشست که بیش از شش ساعت به طول انجامید  در مورد تمام جنبه های تشخیص و درمان بیماری لوسمی حاد میلوئیدی بحث و رای گیری شد تا در قالب گاید لاین به وزارت بهداشت قابل عرضه گردد.