• 02 مهر 1403

واحد IT و پردازش داده

 

واحد فن آوری اطلاعات 

واحد IT یا فن آوری اطلاعات پژوهشکده با بهره گیری از تکنولوژی به روز شبکه سازی و ذخیره داده ها، در راستای تحقق اهداف پژوهشکده و ایجاد بانک داده ای مطمئن در تمامی زمینه های پژوهشی این مرکز اهتمام می ورزد. تامین، توسعه و ارتقای سطح کیفی سرورها، شبکه اطلاعاتی و بانک داده ای از جمله مهم ترین وظایف این واحد محسوب می شود. 

مسئولیت سخت افزاری و نرم افزاری این واحد بر عهده آقای مهندس کاظمینی است و مسئولیت فنی داده های بالینی پژوهشکده بر عهده آقای دکتر محمد بیگلری قرار دارد.

 

 

بخش پردازش داده ها (گردآوری داده های سلول های بنیادی)

این بخش مخصوص گردآوری و ذخیره داده های مربوط به پیوندهای انجام شده در بخش های پیوند پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی  از سال 1369 می باشد که هم شامل پیوند های بستری و هم شامل پیوند های سرپایی است و در حال حاضر 4 بخش فعال پیوند های بستری دارد.

همکاران بسیاری جهت گردآوری اطلاعات از سال 1369 تاکنون در این زمینه  همکاری داشته اند  که تا سال 1384 به صورت دستی و کاغذی در فرم های مخصوص جمع آوری می شد و در سال 1384 به صور موقت از نرم افزار خارجی Stemsoft  استفاده شد. سپس مجددا تا سال 1397 به صورت فرمهای دستی اطلاعات گردآوری و در فرم های مربوطه به شکل الکترونیک ذخیره می شد و در سال 1397 نرم افزار Mahdata  که یک نرم افزار ایرانی می باشد طراحی شد و اطلاعات در این نرم افزار وارد گردید.

در حال حاضر سه نفر به عنوان کارشناس پژوهشی جهت گردآوری داده های پیوند های انجام شده همکاری می نمایند که به شرح زیر می باشد:

خانم طاهره میرفلاح

آقای حمید اکبری

خانم حمیده علوی زاده

 

این بخش جهت ثبت اطلاعات درست و کمک به بیماران و اساتید نهایت تلاش خود را می نماید.